Hei! Det ble en solid 2.plass i Glesværløpet 2012 (4,5 km terrengløp) med ny personlig beste notering ute i havgapet! :) Tid: 16:00! Eg er godt fornøyd med både løpet og tiden... Det skulle også bli en sterk duell mellom undertegnede og Bjarte "gamp" Eikanger om den gjeveste plassen! Eg gikk ut i 100 og sprengte feltet :)). Etter løpet fikk eg en hyggelig tilbakemedling fra "Gampen" om at han hadde mer en nok med å holde følge de første kilometerene! :)) Etter å ha dratt til ca halvløpt løp gikk gampen fram i tet, og eg vil takke ham for det... grunnen er så enkel at eg fikk et solid heng og karen som løp inn til 3.plassen, Håkon Landro, måtte slippe... :) Alltid deilig når stegene bak ikke "høres" lenger ;)) Da vi hadde ca 850 meter igjen til mål hadde "Gampen" fått seg en 2 sekunds luke, men ingenting var avgjort... Eg prøvde så godt eg kunne på å hente ham inn før asfalten kom under beina på oss 650 meter før målgang, men det klarte eg ikke... og de siste 300 meterene inn til mål drar Bjarte "Gamp" stor fordel av siden det er en lang og bratt utforbakke... "Gampen" har lange bein... ;)) Bjarte "Gamp" løp inn til en solid tid i den 4,5 km kuperte asfalt/terreng løypa... tiden ble: 15:47! Eg kom i mål 13 sekunder bak, på 16:00, som er ny pers med 11 sekund under svært så tøffe forhold! Eg hadde frost i sjegget som man kan se på bilde under... :)) og det blåste både hund & katt i alle retninger... ;))
Opp siste bakken før asfalten snek seg inn under beina igjen med frost i sjegget :)
Starten har gått og her prøver eg å sprenge mine strekeste konkurrenter, Bjarte "Gamp" & Håkon...
Bjarte "Gamp" har 2 sekunder på undertegnede...
850 meter igjen til mål... :)) BFG Fana løperene løper inn til dobbeltseier!
Håkon Landro... løper inn til en solid 3.plass, tid: 16:20... ny pers med 11 sekund!
Seierspallen Glesværløpet 2012: Håkon 3.plass, Bjarte "gamp" 1.plass og Bjørn Tore "BT" 2.plass...
2 flotte jenter i kaffèn rett ved start/målgang... :))
Bilder fra kaiområdet på Glesvær :))

Les også reportasjen som Jørgen Pettersen laget for kondis:
http://www.kondis.no/sterk-duell-i-glesvaerloepet.5120394-127676.html


SYDPOLEN & GULLFJELLET 31.10.2012:
I dag gikk løpeturen i fjellheimen :)) Sydpolen og Gullfjellet! Vi var en herlig gjeng på 8 mann + Snoppy: Jan sjefen, Øyvind, Thomas-toget, traktor-Thorbjørn, Phillip, Yngve, Ivar, undertegnede og hunden Snoppy! :)) Vi startet ca kl. 11 inne ved parkeringen i Hausdalen, der det bøttet ned med regn... mye vind var det også, lika da ;)) Da vi nærma oss toppen av Sydpolen kjente eg godt at fingrane var kalde, eg hadde rett og slett tatt med feile hansker... men heldigvis hadde eg med meg et ekstra par i sekken! Så fra Sydpolen og rsten av turen ble eg løpende med 2 par hansker/votter, funka bra det! Det var ellers tøffe forhold på toppene idag, med mye vind og nedbør i form av tette mini-snø-hagl... :)) Stemningen var allikevel fortryllende bra... Alle mann ble etterhvert kalde på føttene, som er helt normalt under slike forhold... men som "sjefen" sier: det er bare å holde beina igang, ikke stopp opp! Ellers kan eg fortelle at vi hadde snø til godt over leggene på nesten hele turen, og enkelte plasser helt opp til livet :))) ME LIKA DA... :)) Eg følte meg sterk idag, og hang med tet-gruppen gjennom hele økten... og er godt fornøyd med det!!! Thomas-toget  & Traktor-Thorbjørn gjorde en utmerket god jobb som plog i front... Takk for hjelpen gutter! :)) Ellers vi eg takke allemann for en fantastisk tur! :)) Vi var ute i 3 timer & 55 min!

Eg avslutta kvelden med 35 min spinning! Totalt ble det 4 timer & 30 min med trening idag! :)))
 

I går kjørte eg: 45 min spinning... så en løpetur på 18 km sammen med BFG Fana gjengen med 1 stk langintervall: 10 km på 38 tallet... tid: 1 time & 25 min... Avslutta kvelden med 60 min spinning. Totalt: 3 timer & 10 min!

Mandag 29 okt.: kjørte eg 3 økter: 40 min spinning før jobb. 60 min spinning etter jobb. Så avslutta eg kvelden med en løpetur i det herlige vinterværet på 18 km... tid: 1 time & 22 min. Totalt: 3 timer + med trening! :))
IN ACTION :))
Gullfjellstoppen :))

BT
bedreviter
11/20/2013 11:01:53 pm

Mener du skjegget? #skrivefeil

Reply



Leave a Reply.