VM/EM 24 timers gikk avstabelen i Katowice, Poland 8-9. september! Torsdag 6. september satte meg og Per Audun Heskestad, Vestlandsbanden, oss på flyet kl. 10.00 fra Flesland til Kastrup... Der traff vi resten av det Norske Ultralanslaget og støtteapparatet: Gjermund, Joar, Peter, Lars, Tommy (sjefen), Wenche, Sharon, Bernt og Margrethe. :)) Det var god stemning fra første stund! Vi ankom Katowice ca i 17 tiden etter en lang busstur pga en kansellering. "Hotellet" (1 stjernes) vi sku oppholde oss på, såg mer ut som et studenthjem, et ganske så sliten et kan man si... hehehe... men men, skulle jo ikke være der mesteparten av turen. :) Etter supper tok eg meg en 30 min rolig løpetur med innlagt 1 stk drag på 3 min i 3.10 fart pr. km! :)) Herlig! Fint å få beveget seg litt etter en lang reisedag!
Vi avsluttet dagen med en ganske så god pizza på den lokale restauranten rett nede i gaten, nam nam... :)) Fredagen ble det mye informasjon angående løpet og mye handling av mat, drikke, rekvisita m.m. Etter frokost tok eg meg en rolig 30 min løpetur sammen med Peter, Monica (fysioen vår) og Gjermund, fin gjeng! :)) Etter endel handling på det nærmeste supermarkedet var lunsj på "hotellet" :)) Det gikk unna på kyllingen gitt!
Etter lunsjen var det dags for idrettsmasasje på rommet til fysioen våres Monica Torland. Monica gjorde en fantastisk jobb med hele det Norske Ultralandslaget i tillegg hjalp hun noen av utøverne fra det Svenske holdet! :)) God stemning! :)) Masasjen gjorde godt, og eg følte meg veldig klar og svært så tent for 24 timers løping, iiiiiiihaaaaaaaaa... :)) Etter masasjen var  det viktig å finne roen, slappe av, gjøre minst mulig, lade, lade, lade & lade litt til! Men, eg hadde selvsagt endel ting å forberede før den store dagen... blande drikke, merke alt av mat og flasker som eg hadde med meg.
Så var det dags for åpnings sermoni med alle de 35 nasjonene og nærmere 300 løpere! Sermonien var ganske så fin med innslag fra en kunst-danser som brukte det eg vil kalle for et langt tynt sengepledd hengende fra taket, hun var helt rå! Har aldri sett maken :)) Kjempe flink! Motivasjonen steg et par hakk etter hennes oppvisning! :)) Etter åpnings sermonien tok det Norske holdet turen innover til byen for å finne noe ordentlig god løpemat! Vi endte opp på en herlig restaurant som Joar anbefalte. Her serverte de alt fra duplings til pasta, og saftige oksesteiker... nam nam... :)) Billig var det også! :)) Etter den sene middagen bar turen oss tilbake til "hotellet". Nå var det viktig å få seg en god natt søvn!
Da var den store dagen endelig kommet... :)) Vi ankom arenaen ca 2 timer før start (10.00), så vi hadde god tid til å forberde oss. Det var en fantastisk ramme rundt arrangementet, med stor skjerm, stort oppblåsbart målseil m.m. Løypen gikk i Slaski park der vi ble løpende mot klokken i en rundløype på 1554 meter! :)) Perfekt lengde iforhold til inntak av næring!
Startskuddet gikk presis kl. 12.00, herlig! Eg ble stående helt fremme i startfeltet, som var et smart trekk pga en smal pasasje ved startseilet! Eg hadde på forhand bestemt meg for å ligge jevnt på 10,5-11 km i timen, og det gikk veldig fint ganske så lenge :)) Eg passerte halveis (12 timer) på ca 123,6 km, perfekt! Men etter ca 13 timers løping kom magproblemene :(( Eg ble gående inn og ut av toaletten en plass mellom 10-12 ganger iløpet av de neste 4,5 timene... ganske så irriterende. Dette gjorde selvsagt til sitt at eg ble veldig stiv i musklaturen, som førte til at farten var  vanskelig å opprettholde i denne perioden! En ting som eg er svært så fornøyd med, er at eg ALDRI gir opp... Man bryter ikke pga mageproblemer, det er bare å fortsette og løpe... etterhvert vil magen bli bedre og oppturene vil stå i kø... :)) Eg husker at eg fikk en kjempegod time mellom 20-21 timer... men den beste timen var den siste, fra 23-24 timer... eg løp raskest av samtlige i feltet de siste 58 minuttene... 13,6 km!!! :))) Herlig!
Resultatet mitt ble sånn der... ikke helt fornøyd rett etter sluttsignalet hadde gått, men mer fornøyd akkurat nå i skrivende stund! Det ble 40.plass i VM & 33.plass i EM...  224,555 km på 24 timer! :)) Greit nok! Lengden er ihvertfall god nok til å være kvalifisert til neste års VM som går i Stenbergen, Nedreland! :))

Ellers vil eg få takke det fantastiske støtteapparatet vi hadde med oss: Tommy, Monica, Sharon, Margrethe, Bernt & Wenche... :)) Dere gjorde alle en vanvittig bra innsats for oss løpere og eg er evig takknemlig for det! Tusen takk! ;))

Eg vil også takke alle sponsorene mine: Aktiv eiendomsmegling, Team Drevelin, Herbalife, Ryggklinikken & BFG Fana... og kanskje de viktigste personene: trenerene mine Jan Fjærestad & Bjarte Eikanger, Kånemor Kjersti, Tora Othilie, Tobias & Marita! :)))
Bislett NM i 24 timers 1-2. desember 2012 NEXT!!! :)) Bare å knuse på... iiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiihaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaa... :)))
9/18/2012 11:23:16 pm

Härlig läsning!
Vi ses på Bislett :)

Reply
9/19/2012 02:35:58 am

Tusen takk for det Maria. :) Blir knallbra på Bislett! Gleder meg...
BT

Reply
Peter Tubaas
9/19/2012 03:37:28 am

Fin rapport Bjørn Tore! Neste gang løper du enda lengre :-)

Reply
Per Audun
9/19/2012 04:14:43 am

Kjekt å lese - og kjekt å være med. Ikke kjekt når vitale muskler for løping slutter å funke etter 5 timer...... Jeg (også) kommer grusomt tilbake på Bislett (er i alle fall planen)

Reply
9/19/2012 06:09:22 am

Kjempebra dette! Syns du gjorde en solid jobb eg!:) Fantastisk bra!

Reply
Per Olav Bøyum
9/19/2012 06:59:46 am

Herleg innsats! Etter fire fiaskoløp på 24-timers er eg stum av beundring for alle som kjem over 200 km. 224.5 km med trøblete mage er sterkt. Eg hadde ALDRI klart den distansen, ikkje ein gong om eg hadde stappa kroppen full av epo og anabole steroidar.

Reply



Leave a Reply.