Eg stilte til start i Fanaløpet halvmaraton høst 2012 i helgen uten å ha de helt store forventningene... følte meg tung under oppvarmingen, litt halvforkjøla med renende nese... men jaggu gikk løpet over all forventning og eg løp inntil ny personlig rekord på halvmaraton!!! :)) god stemning! Min nye personlige rekord lyder på: 1:17:22! Bare 7 sekunder bedre en den gamle persen fra Åsane halvmaraton ifjor... men men, pers er pers! Godt fornøyd er eg ihvertfall :)) Eg gikk ut i et greit tempo og følte meg ganske så sterk hele veien... de første 10.5 km er rein transport, det er fra 14 km og til mål man virkelig skal gasse på!!! :)) Eg passerte halveis på ca 39:10 (10,5km)... som vil si at eg løp med en negativ splitt! :)) Digg!!! Eg vil i denne skrivende stund få takke min klubbkollega med drahjelpen underveis i løpet, Kjell Raa... :)) Vi byttet på å dra mesteparten av løpet... men da vi nærmet oss 18 km fikk eg klar melding fra min gode trener Jan Fjærestad, at hvis vi ikke gav jernet "herfra" og til mål, ville Hilde Åsheim ta oss igjen... da gikk det en f... i meg og eg gasset på! I det samme øyeblikket merket eg at kjell Raa måtte slippe ryggen min... En herlig følelse! :)) Lyden av stegene bak ble lavere og lavere ;))
Siste bakken opp til Fanastadion gikk som en drøm og eg løp inntil en solid 2.plass... Kjell Raa ble distansert med 40 sekund! iiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiihaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaa... :))

Pallen :))) Fra venstre: Bjørn Tore (2.plass), Stian (1.plass) og Kjell (3.plass)
Det var svært så god stemning under premieutdelingen! :))

I dag har eg kjørt 2 knallgode økter: først en 17,5 km løpetur i herlig driv, tid: 1 time & 32 min! Så tok vi turen innom Leo`s lekeland med hele familien, god steming! Middag: fårikål, nam nam... dessert: sjokoladepudding... Eg avslutta kvelden med 85 min spinning! Totalt: ca 3 timer med trening! :))
Fredagen før Fanaløpet kjørte eg 40 min spinning og 30 min rolig løpetur!
Torsdag kjørte eg en knallgod intervalløkt: 20 x 1 min i solid fart, pluss: 4 x 60 meter! I tillegg ble det en god del spinning! :))

BT



Leave a Reply.