Lørdag 4. august løp eg inntil 1.plass og seier i Møkster maraton... :)) Møkster er en liten øy i Austevoll med drøye 65 innbyggere. Eg gir arrangementet , publikum & arrangører terningkast 6... eg kan ikke si noe annet at dette var en fantastisk opplevelse fra A - Å hele dagen gjennom! :)) Med andre ord: svært så god stemning! Eg hadde på forhand fått beskjed av min gode trener Jan Fjærestad om å løpe maratonen i hurtig langtur fart, det vil si å ikke gå i "kjelleren" på noen som helst måte, noe som tiden også indikaterer: 3.04.18! Eg hadde allikevel full kontroll på alle utfordrerene som var bak min rygg... ;)) Frode Johansen var nærmest... Han kom i mål 11 minutter bak meg og løp inn til en solid 2.plass!
Målgang Møkster maraton 2012! :))
Klokken 18 var det tid for premieutdeling... 1. premie gevinsten var et villsauskinn, sauens bjølle og en kjempe fin trekopp med møkster maraton sin logo! Senere på kvelden spiste eg også villsau fra Austevoll på Bekkjarvik gjesteriveri... nam nam... maten ble tilberedt av Ørjan Johannessen, vinner av Bocuse d`Or 2012 :))) Herlig fantastisk!!! Vi fikk også allemann oppleve en levende legende... nemlig Helge Jordal som Terje Vigen! Han var excellent i sin framføring av Terje Vigen og skapte god stemning under premiesermonien :))
Bilder fra premieutdelingen... :))
Eg skal tilbake til Møkster i augsut 2013!!! Et fantastisk arrangement! Tusen takk for superduper service, dere er virkelig gode! :))
Søndag 5. august, dagen etter Møkster maraton var tiden kommet for en solid langtur sammen med Peter Tubaas på Austevoll... landslagssamling og 8 mil stod for tur! :)) Klokken 7.42 satte vi kursen i retning Bakkasundet fra Bekkjarvik... litt over 65 km frem og tilbake! Da vi var tilbake i Bekkjarvik gikk turen videre i motsatt retning mot Stolmen... beina var fremdeles fine og vi kjørte på... Vi holdt en knallgod 24 timers fart gjennom hele økten og var ute i ca 8 timer og 15 min... tar vi med noen toalettbesøk, bilde tagning og iskjøp underveis blir den reelle løpetiden på 7 timer og 55 min :)) Eg tilbakela 80 herlige kilometer, mens Peter løp 6 ekstra kilometer... eg måtte rekke en ferge, så eg snudde og løp tilbake til Bekkjarvik like ca 3 km før endepunktet på Stolmen! :))  
Tusen takk for turen Peter!!! :))



Leave a Reply.