Tirsdag  21 august: kjørte eg 2 økter... Først 13 km løpetur sammen med ungdommen i BFG Fana, inkl. intervaller: 15 x 40 sek (25 sek pause mellom drangene) i solid fart, bra trøkk i beina idag... Etterfulgt av 10 x 100m barbeint på gresset (Fana stadion), løp også ned barbeint idag, herlig herlig... :))) tid: 1 time & 15 min... Avslutta kvelden med 90 min spinning! Totalt: 2 timer & 45 min! Fjellheimen imorgen! :))

Onsdag 22. august: dagens fjelltur gikk innom litt av hvert... driblant reddningshytten og Gullfjellstoppen sammen med Thorbjørn, Thomas, Jan, Ivar og Frode :)) Fin gjeng! Vi var ute i 3 timer & 35 min! :)) Også en herlig følelse å klare å holde følge med Thomastoget og Tarktoren Thorbjørn :)) Eg avslutta kvelden med 50 min spinning :)) Totalt: 4 timer & 25 min :))

Torsdag 23. august: kjørte eg 45 min med spinning til frokost før jobb...  :)) Så en herlig løpetur sammen med BFG fana ungdommen på kveldingen, ca 20 km, inkl. intervaller: 400m-300m-200m x 6 i solid fart, fulgte teten greit idag.... ;)) pluss 4 x bakkeintervall og 6 x 60 m i god fart barbeint på gresset, Fana stadion... tid: ca 2 timer.... avslutta kvelden med 20 min spinning... Totalt: 3 timer & 5 min :))

Fredag 24. august: kjørte eg 40 min med spinning til frokost og jobb... :)) Ut på ettermiddagen ble det 13,5 km løpetur sammen med vetla jento i barnevogn, tid: 1 time & 10 min... Avslutta kvelden med 45 min spinning! Totalt: 2 timer & 35 min! :))) I morgen står det stafett med ultralandslaget i Hordnesskogen, Bergen skogsmaraton :))

Lørdag 25. august: Bra med trening og konkurranser idag også...:)) Stafett med Ultralandslaget (100km laget) stod på programmet i Bergen skogsmaraton, 5 x 8,4 km :)) Eg kjørte 50 min + med oppvarming... Stafettlaget ble satt opp i følgende rekkefølge: Jarle Risa, Miguel Blanco Maldonado, Gustav Iden, Per Olav Bøyum og undertegnede på ankeretappèn :)) Vår største utfordrer var BFG Fana laget... vi parkerte hele gjengen med over 6 min :)) Herlig! Maratontiden vår ble: 2.31.33 og er så absolutt godkjent! Grunnen til at eg sier dette, er fordi alle eg har snakket med i etterkant av løpet som har løpt Nordmarka skogsmaraton sier at Bergen skogsmaraton er både tøffere og hardere... :)) Eg brukte i underkant av 31 min på min etappè :)) Eg løp ned i 50 min + gjennom løypa engang til...  Avslutta kvelden med 65 min spinning! Totalt: 3 timer & 15 min, og ca 2,8 mil løping! :))

Look... Im flying :))
Stafettlaget: Bøyum, Risa, Taranger, Iden og på bildet under: Miguel :))
Søndag 26. august: i dag ble det 2 økter... :)) Først en herlig løpetur på 14 km sammen med vetla jento i barnevogn i fint driv... tid: 1 time & 10 min... Ellers har eg vært og svettet i studioet vårt i noen gode timer... Vi må flytte inn i nye lokaler, det gamle skal rives... Eg avslutta kvelden med 95 min spinning. Totalt: 2 timer & 45 min :))

Mandag 27. august: Konkurranse - dag :)) Kortløypen i Arnaløpet... 3,4 km!!! :)) Eg hadde lyst på  ny pers og det klarte eg med 3 sek ;)) Løp på 11:14 i fjor og inntil en 2.plass, og i år knuste eg til med 11:11, men tiden holdt "bare" til en 7.plass totalt... Arrangørene hadde skaffet fine pengepremier til de 3 beste i herre og dameklassen, så selvsagt dukket "alle" racerne opp for å få en god times betaling :))) Eg er allikevel godt fornøyd med både plassering og ny pers! :)) Eg hadde 25 min oppvarming og 25 min nedløping! Avslutta kvelden med 65 min spinning! Totalt: 2 timer ++

ca 300 meter før målgang i Arnaløpet (kort løype, 3,4 km... tid: 11:11)

Tirsdag 28. august: I dag ble det 3 økter... 60 min spinning til frokost før jobben... 17 km løpetur sammen med BFG Fana ungdommen, inkl. intervaller: 15 x 40 sek i solid fart, etterfulgt av 6 x 60 m på gresset (Fana Stadion)... tid: 1 time & 40 min! Avslutta kvelden med 45 min spinning! Totalt: 3 timer & 25 min! Imorgen blir skal eg opp i  fjellheimen med gullfjellsekspressen :))

Onsdag 29. august: I dag ble det mye god trening :)) først var eg og løp sammen med Jan, Mirza og Ivar i fjellheimen, nærmere bestemt: vatnastølane :)) Vi var ute i 4 timer... herlig og fantastisk terreng de fleste steder... men jæ... bratt siste delen tilbake til bilen... :)) Eg har ikke høydeskrekk, men det var et par av de andre som svettet bra siste delen av turen ;)) Eg avslutta kvelden med 90 min spinning! Totalt: 5 timer & 30 min! :))) Godkjent!
Bildene fra 29. august er tatt av Jan Fjærestad :))

Fredag 17. august: kjørte eg 2 økter... først en 17,5 km løpetur, 1 time & 30 min...
Eg avslutta fredagskvelden med 60 min spinning! Taotalt: 2 timer & 30 min! :))

Lørdag 18. august: kjørte eg 3 økter... først 21 km løpetur sammen med BFG Fana ungdomen, inkl. intervaller: 5 x 3min i solid fart i Siljøstølen, etterfulgt av 5 x 1000 meter på banen på Fana stadion, intervallene gikk unna på: 3.17, 3.15, 3.17, 3.18 & 3.14 :)) Herlig og godt fornøyd med å løpe i bra driv der intervallene var ganske så gjevne :)) Også kjekt å kjenne at kroppen fungerer og at farten er på vei tilbake :)) tid: 1 time & 55 min! Så ble det kjørt en svært så svett trommeøkt sammen med gjengen i "K-jell"... vi skal snart gjøre endel konserter, hele 4 stk i september!!! :)) tid: 1 time & 30 min! Eg avslutta kvelden med 65 min spinning! Totalt: 4 timer & 35 min
!

Hvem er det som banker på min bro???

Søndag 19. august: kjørte eg også 3 økter... :)) først 26 km løpetur i herlig driv... tid: 2 timer & 10 min, beina var fine og gode... 5  blank fart fint det! :)) Økt 2: ble en ny trommeøkt sammen med "K-jell", svært så svettedrivende og en herlig alternativ trening... eg var helt gjennomvåt! Tid: 1 time & 30 min! Eg avslutta kvelden med spinning og Brannkamp... 1 time & 50 min satt eg og tråkket på sykkelen! :)) Herlig med Brannseier og semifinaleplass... Ullevål next! ;)) 5 timer & 30 min totalt med herlig trening!

Mandag 20. august: I dag var det duket for Gneist sitt siste løp i sommerkarusellen... 5 km! Eg satte Årsbeste med 16.48... og er greit nok fornøyd med det! Det var et meget sterkt felt... tiden: 16.48 holdt "bare" til en 7. plass... Eg var bare 12 sek bak persen fra Fri karusellen i Arna satt i fjor høst på 16.36! Beina og kroppen føltes fin idag, men eg åpna nok litt i hardeste laget... ble liggende mye alene... det er tungt å ligge alene når ryggene man har lyst til å holde har litt for stor fart i forhold til en selv... Men men, kjekt med Årsbeste!!! ;))
Eg hadde 25 min med oppvarming og ca 30 min med nedløping! Avslutta kvelden med 65 min spinning

Fin gjeng på toppen av dustingen! :)) 999 m.o.h.

I dag kjørte eg tre økter... eg knuste på med 40 min med spinning til frokost før jobben stod for tur...
På kveldingen kjørte eg en 12,5 km løpetur sammen med BFG Fana ungdomen, inkl. intervaller: 400m-300m-200m x 6 i herlig solid fart. Tid: 1 time & 12 min! Eg hang med tetgruppen hele veien... en herlig følelse, der beina var i god slag... Hadde en herlig sprut og ganske så masse med "saft" i lårene... :)) en herlig fartsøkt med andre ord! Eg avslutta kvelden med 1 time & 15 min spinning! Totalt ble det 3 timer & 5 min + med trening idag... herlig, og godt fornøyd med det! :)
Bildet er tatt av Jan Fjærestad under gårsdagens tur i Fjellheimen der hovedmålet var fjellet Dustingen, 999 m.o.h. :))

I dag gikk turen til Vespestad etter Dale for å bestige fjellet Dustingen, 999 m.o.h... :)) Jan Fjærstad, Thomas Andersen og undertegnde var ute på en herlig løpetur i nydelig norsk natur... :)) Vi var ute i 5 timer & 5 min... en ordentlig langtur, herlig! :)) Vi var innom flere topper også! :))
Alle bildene er tatt av Jan Fjærestad. Her er vi igang... :))
I fint driv sammen med Thomas... :))
On the top of the world... :))

En kommende isbrè :))
Hvem er det som tramper på min bro??? :))

nam nam, multe :))

Gjengen på toppen av Dustingen :)) 999 m.o.h.
Dustingen, og nå 1002 m.o.h. :)))

I tillegg til fjellturen på 5 timer & 5 min ble det tid til 2 økter til: først ut var plenklipping i knallbra driv... svett og god, og en herlig alternativ trening, tid: 1 time & 20 min! Eg avslutta kvelden med 25 min med spinning! Totalt: 6 timer & 50 min!!! Digg!

Fredag 10. august: kjørte eg 3 herlige økter... først 60 min spinning... så 16 km løpetur i fint rolig driv, tid: 1 time & 20 min... Eg avslutta fredagskvelden med 60 min med spinning... :)) Totalt ble det: 3 timer & 20 min! Herlig på en fredag!

Lørdag 11. august: jau jau... :))) 18,5 km løpetur sammen med BFG Fana ungdomen idag, inkl. intervaller: 5 x 3 min i Siljøstølen i god solid fart, pluss 5 x 1000 meter på Fana Stadion, der dragene gikk på: 3.30, 3.27, 3.25, 3.30 & 3.20... :))) En herlig økt! Tid: 1 time & 45 min! På ettermiddagen kjørte eg en 16 km løpetur fra Grimen og hjem til Halvorshagen, tid: 1 time & 20 min! Avslutta kvelden med 45 min med spinning. Totalt: 3 timer & 50 min!

Søndag 12. august: kjørte eg 2,5 time med spinning mens eg såg OL Maratonen på NRK 1 :))) Uganda hentet hjem gullet foran 2 Kenyanere... :)) Litt utpå ettermiddagen kjørte eg en 18 km løpetur i fint driv... tid: 1 time & 25 min +
Eg avslutta kvelden med 30 min spinning! Totalt ble det: 4,5 time med trening :))
Bildet er tatt av sjefen selv... Jan Fjærestad... :)) Norefjellene

Mandag 13. august: eg kjørte 3 økter idag... først 12,5 km løpetur sammen med vetla jento i barnevogn, tid: 1 time, 2 min & 30 sek :))... Pluss 15 km løpetur gjennom Hordnes skogen og mesteparten av Bergen Skogsmaraton løypen sammen med Frode og Petter, tid: 1 time & 25 min! Eg avslutta kvelden med 40 min med spinning! Totalt: 3 timer, 7 min & 30 sek. ;)))

Tirsdag 14. august: I dag ble det 50 min med spinning til frokost... etterfulgt av en 13 km løpetur i ettermiddag, inkl. intervaller: 15 x 40 sek i solid fart, pluss 10 x 100 m barbeint på gresset... :)) Herlig! Tid: 1 time & 20 min! Eg avslutta kvelden med 35 min med spinning! Totalt ble det: 2 timer & 45 min med trening idag... Imorgen går turen opp i fjellheimen!
:)))

Vi er heldig som har en slik fantastisk natur her på Vestlandet... :)))

Onsdag 8. august gikk langturen til Norefjellene mellom Stanghelle & Dale, nærmere bestemt: Fylenipa - Knutstignovi... :)) Vi startet i 11 tiden, Jan Fjærestad, Robert, Thorbjørn og undertegnede... Terrenget har en umiddelbar bratt stigning... herlig!!! :)) Eg løp sammen med Jan under hele løpeturen, mens Thorbjørn og Robert ble løpende sammen til ca halveis. Robert var uheldig og trakket over på venstrefoten, men han kom seg heldigvis fint ned til bilen... :)) Vi var heldig med været og man kan trygt si at det var en fantastisk løpetur i nydelig terreng! :)) 4,5 time ble vi løpende i Norefjellterrenget :)) Eg avslutta dagen med 45 min spinning! Totalt: 5 timer & 15 min! :))
Kongen på haugen :))
Herlig driv i nydelig terreng! :))
Vi fant en liten snøflekk :))
Sjefen! :))
Eg har ikke høydeskrekk! :))
Herlig driv inntil varden :)) 850 meters stup rett ned på min høyre side :))
Osterfjorden :))
Thorbjørn, meg & Jan :))
Robert har trakket over på venstre foten... han stod ved denne varden og ventet på oss!
hei hei... bratt her gitt! :))

Mandag 6. august: kjørte eg endel restitusjonstrening. Først 15 min med spinning, så 45 min løpetur, 9 km opp til Kokstad på Herbalife møte... Vi snakket mye om de nye 24 produktene som er knallgode og fungerer svært så bra! :)) Eg løp også hjem igjen fra Kokstad, 55 min og 9 nye km... Avsluttet med 20 min med spinning! Totalt: 2 timer & 15 min!

Tirsdag 7. august: kjørte eg intervalltrening sammen med BFG Fana ungdomen: 15 x 40 sek (25 sek pause mellom dragene), pluss 10 x 100 meter barbeint på gresset! 13 km, tid: 1 time & 25 min! Pluss 50 min med spinning. Totalt: 2 timer & 15 min! :))

Onsdag 8. august: Norefjellene: Fylenipa - Knutstignovi (over) :)) 4,5 time løpetur i herlig terreng!
Pluss 45 min med spinning!

Torsdag 9. august: ble det 3 økter... først 40 min med spinning, så intervalltrening sammen med BFG Fana ungdomen på Fana stadion... 6 x 400m-300m-200m i solid fart, pluss 4 x bakkesprint (syre) og 6 x 60 meter barbeint på gresset! :)) 16 km, tid: 1 time & 40 min! :)) Avslutta dagen med 30 min spinning! Totalt: 2 timer & 50 min!
Møkster Maraton 2012... :)) En eksotisk seier! :))

Lørdag 4. august løp eg inntil 1.plass og seier i Møkster maraton... :)) Møkster er en liten øy i Austevoll med drøye 65 innbyggere. Eg gir arrangementet , publikum & arrangører terningkast 6... eg kan ikke si noe annet at dette var en fantastisk opplevelse fra A - Å hele dagen gjennom! :)) Med andre ord: svært så god stemning! Eg hadde på forhand fått beskjed av min gode trener Jan Fjærestad om å løpe maratonen i hurtig langtur fart, det vil si å ikke gå i "kjelleren" på noen som helst måte, noe som tiden også indikaterer: 3.04.18! Eg hadde allikevel full kontroll på alle utfordrerene som var bak min rygg... ;)) Frode Johansen var nærmest... Han kom i mål 11 minutter bak meg og løp inn til en solid 2.plass!
Målgang Møkster maraton 2012! :))
Klokken 18 var det tid for premieutdeling... 1. premie gevinsten var et villsauskinn, sauens bjølle og en kjempe fin trekopp med møkster maraton sin logo! Senere på kvelden spiste eg også villsau fra Austevoll på Bekkjarvik gjesteriveri... nam nam... maten ble tilberedt av Ørjan Johannessen, vinner av Bocuse d`Or 2012 :))) Herlig fantastisk!!! Vi fikk også allemann oppleve en levende legende... nemlig Helge Jordal som Terje Vigen! Han var excellent i sin framføring av Terje Vigen og skapte god stemning under premiesermonien :))
Bilder fra premieutdelingen... :))
Eg skal tilbake til Møkster i augsut 2013!!! Et fantastisk arrangement! Tusen takk for superduper service, dere er virkelig gode! :))
Søndag 5. august, dagen etter Møkster maraton var tiden kommet for en solid langtur sammen med Peter Tubaas på Austevoll... landslagssamling og 8 mil stod for tur! :)) Klokken 7.42 satte vi kursen i retning Bakkasundet fra Bekkjarvik... litt over 65 km frem og tilbake! Da vi var tilbake i Bekkjarvik gikk turen videre i motsatt retning mot Stolmen... beina var fremdeles fine og vi kjørte på... Vi holdt en knallgod 24 timers fart gjennom hele økten og var ute i ca 8 timer og 15 min... tar vi med noen toalettbesøk, bilde tagning og iskjøp underveis blir den reelle løpetiden på 7 timer og 55 min :)) Eg tilbakela 80 herlige kilometer, mens Peter løp 6 ekstra kilometer... eg måtte rekke en ferge, så eg snudde og løp tilbake til Bekkjarvik like ca 3 km før endepunktet på Stolmen! :))
Tusen takk for turen Peter!!! :))

Mandag 23 juli: 21 km rolig langtur på ekte "gam-anger" vis :)) Turen gikk fra Sandnes til Jæren Folkehøgskule og tilbake igjen. En herlig økt med en varighet på 2 timer :)) Var både artig og kjekt å se folkehøgskulen eg gikk på igjen!
Tirsdag 24. juli: kjørte eg en herlig intervalløkt på sugende gressføre. 15 x 40 sek, pluss 4 bakkesprint og 10 x 100 meter stod på dagens program :)) kjente at beina var tunge etter Rallarvegsløpet, men følte at tempoet var ganske bra på de 15 første intervallene, 15 x 40 sek! tid: 1 time og 30 min!

Onsdag 25. juli: ble de 2 første øktene på Sørlandet gjennomført! :)) Først kjørte eg en løpetur på 13,5 km, tid: 1 time & 10 min... så en løpetur på 16 km, tid: 1 time & 20 min. Totalt: 2 timer & 30 min! Herlig herlig var det i Sør. Men under den første økten som eg valgte å løpe i terrenget fikk eg 6 flåter hengende i huden... heldigvis fant eg allemann ganske så raskt og fjernet dem!!!

Torsdag 26. juli: hadde eg meg en herlig morgenøkt før resten av gjengen var våknet... liste seg så stilt på tå... 8 km, tid: 40 min. Etter å ha vært i Dyreparken, Kaptein Sabeltannland og badeland i hele 9 timer var det fantastisk med en herlig intervalløkt på kveldingen. Løpeturen ble på 20 km, inkl. intervaller: 15 x 1 min i solid fart på en gress - stadion på Tveit, pluss 8 x 15 sek og 2 lange bakkesprint! :)) Tid: 1 time & 45 min, totalt: 2 timer & 25 min!
Sjarmtrollet mitt :))

Fredag 27. juli: kjørte eg nok en herlig morgen tur på vei til dyreparken mens resten av gjengen kjørte bil :)) Men dog litt raskere løpetur, 8,5 km, tid: 32 min! :)) Etter nok en dag i Kaptein Sabeltannsverden med bading, mat, drikke og det hele ble det en fin kveldstur på 16 km, tid: 1 time & 25 min :)) Totalt: 2 timer! På kveldingen, presis kl. 23.00 var det duket for Showet til Kaptein Sabeltann! Showet var helt rått, anbefales av hele mitt hjerte :)) Fantastiske effekter med pyro og det hele, fantastisk god lyd var det også :))

En av mange aper i dyreparken :)) oooohaaaaa oooohaaaaa.... :)))

Lørdag 28. juli: kjørte eg nok en herlig morgenøkt før resten av gjengen var kommet seg i tøyet :)) 40 min og 8 km! Fantastisk! :)) Ut på kveldingen var det duket for en kvalitetsøkt med intervaller: 10 x 3 min stod på programmet... eg valgte å gjøre intervallene på asfalten pga lettest å få til i et ukjent territorium ;)) farten var god og saften i beina var på vei tilbake etter Rallarvegsløpet :)) En god følelse. Øktens lengde og varighet ble 20 km,  1 time & 50 min med løping! Nice.... :)) Totalt: 2 timer & 30 min!

Søndag 29. juli: kjørte eg 2 rolige økter. Den første gikk rundt omkring i Hamresanden området og i retning Vennesla og Birkeland, mens den andre løp eg fra Kristiansand sentrum og hjem igjen til Hamresanden resort camping! Økt 1: 1 time & 52 min, 23 km! Økt 2: 1 time & 15 min, 14 km! :)) Totalt: 3 timer & 7 min! :))

Den sorte dame. :))

Mandag 30.juli: kjørte eg 40 min morgentur, en omvei i retning dyreparken :)) 9 km! På kveldingen etter nye 9 timer med moro og god mat i Kaptein Sabeltannsrike ble det en fin kveldsøkt på 15 km, tid: 1 time & 15 min! Totalt: ca 2 timer! :))
Kanon artig med 4 hjuling :))

Tirsdag 31. juli: kjørte eg tidligere på dagen en herlig intervalløkt på en gress - stadion på Tveit. 15 x 40 sek og 10 x 100 meter ble gjennomført i solid fart :)) tid: 1 time & 45 min! God stemning! :)) Da eg var tilbake fra løpeturen ventet en god lunsj før turen gikk avgårde til Sørlandsparken (et giga kjøpesenter). Her inntok vi både pizza, litt shopping og sist men ikke minst turen innom Sørlandets største lekeland for både store og små, nemlig "planeten Pluto" :)) Var like artig for undertegnede som det var for kidsa! På kveldingen kjørte eg en rolig løpetur, 12 km med 1 times løping! Totalt: 2 timer & 45 min!

Onsdag 1. august: var det dags for å vende turen hjemover mot Bergen Rock City igjen... borte bra, hjemme best... :)) Etter 8 timers kjøring og en god del stopp var vi endelig hjemme igjen ;)) Det ble ikke tid til så mye trening denne dagen, men eg lurte meg til 50 min på spinningsykkelen! :))

Torsdag 2. august: ble det 2 økter! Først 60 min med spinning! Ut på ettermiddagen var det duket for en ny kvalitetsøkt sammen med BFG Fana ungdomen! Vi kjørte 6 x 400m - 300m - 200m i god fart! Pluss 4 x bakkesprint (syre) og 6 x 60 metere ( 3 første på gress og 3 siste på banedekket på Fana Stadion). Tid: 2 timer! Totalt: 3 timer med trening!

Til helgen skal eg løpe Møkster Maraton! :))) Fokus er rettet i retning Austevoll!

nam nam... godt med is! :)

Både BA og BT følger tydligvis med på hva "gamp-anger" holder på med ;))